7.12.09

EL MEU NADAL

Voldria dir-vos que el meu Nadal no és el 25 de desembre.

Fa molt de temps, que vaig decidir que cada vegada que em trobaria amb una persona havia de ser per a mi com trobar-me amb aquell Infant de Nadal, que un dia va ser noi, després jove, després un home adult i madur.

Sempre que em trobo amb algú, voldria que fos Nadal, un moment en què el nostre cor humà –el seu i el meu- s’obrissin de bat a bat a quelcom més que els nostres negocis, problemes o banalitats de la vida, per descobrir –sentir junts!- el batec de Déu en la nostra vida.

Però em sento molt lluny d’haver-ho aconseguit. Mai, com en aquest dia de Nadal, ens desitgem tanta felicitat. És que aquest Nen de Nadal ha vingut per fer-nos feliços, no només en aquestes festes.

Durant tot l’any, però escandalosament en aquests dies, la societat de consum se n’aprofita per vendre a la gent la felicitat el preu del sabó del bany. La publicitat proposa la felicitat a qualsevol preu. La gent compra i consumeix i sembla feliç.

Però la felicitat no es compra.

Quin és el secret de la felicitat?

Busca la felicitat i mai no la trobaràs. Perquè no és a fora, no és enlloc, és en tu.

Oblida’t de tu mateix i viu per als altres.
I un dia la felicitat estarà a casa teva
I en el teu cor.


Un dia, Déu va concedir a un seu devot les tres gràcies que més desitgés en aquesta vida. El primer que va demanar aquest devot va ser que la seva dona és morís per poder casar-se amb una altra de més jove i bonica. Però, al funeral, tot eren elogis de la difunta. Aleshores el devot s’adonà de la seva ceguesa: no en trobaria una altra de millor.

Va demanar, dons, la segona gràcia: que ressuscités la seva esposa i ja no gosava demanar la tercera gràcia per por d’equivocar-se. Llavors Déu li suggerí: “demana la gràcia de reconèixer la part bona que tenen les coses i les persones que t’envolten”

Sí, el veritable art de viure, el secret de la felicitat, consisteix a acceptar, a abraçar la vida tal com és. A més, la felicitat a la terra mai no és perfecta. Té tantes facetes, que sempre en falten algunes. S’ha de saber i tenir en compte que és així. No miris les parts de felicitat que et falten: sigues feliç amb el que tens. No esperis a un altre dia per ser feliç: sigues feliç avui mateix. Viu per als altres. El secret de la felicitat és en tu mateix. Aquest és el Nadal que jo vull. És el que us desitjo a tots de tot cor.

Pare Marcel Capellades
Ermità de Sant Salvador